W Dniach 25-27.11.2016 wraz z kilkoma braćmi klerykami i młodzieżą z Duszpasterstwa Powołań wybraliśmy się na Pielgrzymkę śladami Redemptorystów w Polsce – o jej przebiegu i swoich doświadczeniach opowiedzą nam sami zainteresowani 🙂

o. Artur Pruś CSsR

Naszą pielgrzymkę rozpoczęliśmy zgodnie z planem o godzinie 7 rano w piątek (25.11.2016). Po zawiązaniu wspólnoty i przydzieleniu zadań które będziemy wykonywać udaliśmy się w podróż do Torunia. Po drodze zatrzymaliśmy się w Piotrkowicach w tzw “tajnym klasztorze Redemptorystów”. W tym miejscu diakon Łukasz Baran CSsR opowiedział historię tego miejsca.

Później wyruszyliśmy w dalszą drogę. W międzyczasie zatrzymaliśmy się w KFC na mały posiłek 🙂 Do Torunia dojechaliśmy koło godziny 16. Po otrzymaniu pokojów i zjedzeniu kolacji udaliśmy się do TV TRWAM na program “Westerplatte Młodych” (możesz to zobaczyć TUTAJ), gdzie nasi koledzy opowiadali jak to jest mieć w bliskiej rodzinie księdza, zakonnika lub zakonnicę. Po trwającym 45 minut programie udaliśmy się do Radia Maryja, tam o. Grzegorz Woś oprowadził nas po najważniejszych i najciekawszych miejscach. Po zakończeniu zwiedzania wzięliśmy udział w Mszy Świętej, a później w audycji “Czas Wzrastania” (jeśli chcesz posłuchać, kliknij TUTAJ).

Kolejny dzień naszej pielgrzymki rozpoczął się od Mszy Świętej transmitowanej przez RADIO. Po śniadaniu pożegnaliśmy o. Witolda, który wyjechał prowadzić rekolekcje. Później rozpoczęliśmy zwiedzanie Torunia Do południa zwiedziliśmy Sanktuarium Maryi Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II. Po obiedzie ciąg dalszy zwiedzania, czekało na nas przejście starego miasta Torunia, WSKSiM oraz miejsce porwania bł. Jerzego Popiełuszki. Po powrocie była kolacja i spotkanie z ojcami którzy opowiedzieli nam o pracy z młodzieżą. Tak zakończyliśmy drugi dzień.

Ostatni dzień naszego wyjazdu rozpoczęliśmy o 5:20 wyjazdem do Warszawy. Po drodze zatrzymaliśmy się w Guzowie, miejscu narodzin Sługi Bożego Ojca Bernarda Łubieńskiego. Tam w historię parafii oraz Ojca Bernarda wprowadził nas ks. Proboszcz. Ruszyliśmy w dalszą drogę i zatrzymaliśmy się w klasztorze redemptorystów przy ul. Karolkowej w Warszawie, gdzie zwiedziliśmy kościół, pomodliliśmy się przy grobie o. Bernarda Łubieńskiego i zjedliśmy śniadanie. Następnie pojechaliśmy do kościoła Św Benona. Tu dk. Łukasz Baran opowiedział nam o początkach redemptorystów na ziemiach Polski i o św. Klemensie Hofbauerze. Po krótkim oprowadzeniu poszliśmy na nowe miasto. Uczestniczyliśmy w ostatniej na tym wyjeździe Mszy Świętej, po której zjedliśmy obiad i ruszyliśmy na podbój “starówki”. Po zrobieniu kilku pamiątkowych zdjęć wróciliśmy do busów i pojechaliśmy w stronę Tuchowa, skąd po pożegnaniu i błogosławieństwie o. Artura wszyscy rozjechali się do domów. (fotorelacja)

Filip Ciszek z Tuchowa

A OTO KILKA WSPOMNIEŃ

Każdy kto tam jechał, na pewno się nie nudził. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy i zwiedziliśmy piękne miejsca. Pielgrzymka odbyła się w duchu rozmodlenia, była więc świetną okazją aby zbliżyć się do Boga. Można ten czas porównać do takich “rekolekcji w drodze”. Ten wyjazd wzbogaci nas także o wiedzę na temat Zgromadzenia Redemptorystów.

Dawid Reczek z Biesiadek

Dzięki tej pielgrzymce mogłem zarówno zwiedzić ciekawe miasta w Polsce jak Toruń, Warszawa, ale także rozwinąć się duchowo. Miałem możliwość zwiedzenia studia Radia Maryja i poznania telewizji “od kuchni”. Przedsięwzięcia organizowane przez Ojców Redemptorystów wzbogacają nas wewnętrznie oraz pozwalają nawiązać nowe znajomości.

Marcin Mróz z Bielów

Nasza pielgrzymka do miejsc redemptorystowskich była bardzo udana. Odwiedziliśmy naprawdę ciekawe miejsca. Cieszę się, że mogłem uczestniczyć w tym wyjeździe i miałem też możliwość wystąpienia w telewizji Trwam 🙂

Dominik Hołda z Olszyn

Ostatni weekend, wraz z kilkoma kolegami z “powołaniówki” spędziłem na pielgrzymce do miejsc związanych z Redemptorystami (szczególnie św. Klemensem i sł. Bożym Bernardem Łubieńskim). Na tym wyjeździe miałem okazję zobaczyć jak działa Zgromadzenia Redemptorystów w Toruniu i w Warszawie. Doświadczyłem działalności ojców jak i osób świeckich w radiu i telewizji, którzy czynią to po to, aby głosić ludziom Dobrą Nowinę. Ten czas dał mi do zrozumienia, że życie w wspólnocie, życie razem w rodzinie daje wiele korzyści, a ludzie którzy głoszą Copiosa Redemptio – Obfite Odkupienie robią wspaniałe Boże dzieło 🙂 Myślę, że nie tylko ja, ale też inni odczuli to życie we wspólnocie. Na pewno będę do Redemptorystów powracał po wskazówki jak i pomoc.